ING is het een keer met me eens

:-)

Gebeurt niet vaak, maar de ING en ik zijn het een keer met elkaar eens. Ook zij verwachten dat de Euro nog wel wat verder gaat zakken. De waarschuwing komt natuurlijk wel nĂ¡dat het is gebeurd. Ze zitten natuurlijk al lang en breed short op de Euro. Hun grote idool is namelijk Goldman Sach en dan hoor je tegen je klanten in te gaan. Stel je voor dat je als particulier hier winst op zou kunnen maken. Toch heb ik ze bij de veter; ik heb namelijk 2 maanden geleden al redelijk wat dollars gekocht. Niet zoveel als ik nu zou willen, maar achteraf is het altijd makkelijk lullen.

In bovenstaande grafiek zie je op basis waarvan ze denken dat de Euro overgewaardeerd is. Volgens de Purchasing Power Index (de Big Mac Index) en de Consumer Price Index zitten we al sinds 2004 te hoog gewaardeerd en zouden we dus naar beneden moeten gaan. Gelukkig is iedere overheid bezig met een race naar de bodem wat hun valuta betreft. De grote vraag is wie er het eerste is.

Geen opmerkingen: