Goud op kop

Schreef ik afgelopen zaterdag dat goud flink omhoog zou gaan en beloofde ik flink in te slaan met turbo's; nu zeg ik: had ik nóg maar meer ingeslagen. Natuurlijk zat ik woensdag wel op mijn nagels te bijten toen het even inzakte (tot 1326!) maar met een ATH van $1398,50 is het vandaag toch een beetje feest. De race to the bottom is dan ook goed ingezet deze week. (En inderdaad, ik ben nu een beetje mezelf op de borst aan het kloppen. En voor deze ene keer vergeef ik het mezelf).En wat nu? Na de hoogste stijging op één dag krijg je natuurlijk weer een beetje hoogte vrees. Toch blijf ik nog even zitten. De magische 1400 grens gaat er wellicht aan en als dat gebeurt dan verwacht ik er nog een klein rallytje bovenop om het af te maken.
Maar zelfs al zou deze turbo faliekant mis gaan, dan nog doe ik het vele, vele, vele malen beter dan fonds beleggingen van de ING of RVS (hun beschamende resultaten kun je in deze post nalezen). Dat wil niet zeggen dat ze alleen maar slechte fondsen hebben. Nee, ze hebben toch zeker wel 1 of 2 goede ertussen zitten. Bovendien geloof ik niet dat je geld kunt verdienen in algemene index beleggingen voor de komende jaren.
Voor de komende jaren ben en blijf ik nog steeds erg positief over goud, andere edelmetalen en commodities. Succes!

Geen opmerkingen: